“Volledig onverwachts ging ik voor de bijl”

Ik dacht dat ik niet gevoelig was voor advertenties en/of gesponsorde posts op Facebook. Dat ik de verleiding kon weerstaan. Maar hoewel ik altijd doe of ik ze niet zie en keer op keer quasinonchalant voorbij alle bullshit scroll, bleef ik laatst toch ergens hangen. Plotseling, volledig onverwachts en zonder dat ik het zelf wilde, ging ik voor de bijl.

“LOVEBORREL DEN BOSCH”

Loveborrel. Need. 25+. Want. Drank. Demand.

Kut. Mijn ongecontroleerde vrijgezellenbrein is erin getrapt. Facebook kent me beter dan dat ik mezelf ken. Blijkbaar ben ik die simpele, vatbare geest, waar alle data driven bedrijven het vandaag de dag op gemunt hebben. Mediawijsheid m’n reet, als ik iets zie wat ik nodig heb, klik ik gewoon. En wat ik nodig heb is een man in combinatie met wijn. Zou Facebook dat in zijn profielschets over mij hebben gezet?

Kelly Bakker: 31, Den Bosch, single.
Kelly Bakker: 31, Den Bosch, single. 
Kelly Bakker: 31, Den Bosch, single and ready to mingle.
Kelly Bakker: 31, Den Bosch, single and ready to mingle.
Kattenmevrouwtje Kelly Bakker: 31, single and ready to mingle.

Ah fuck. Daar ga ik. Nou blijven de advertenties voor singles me om de oren vliegen. Straks komen de lingeriesetjes, picknickmanden, etentjes voor twee, dildo’s, cursussen speeddaten, seminars van Goedele Liekens en goedbedoelde single reizen naar een of ander Grieks eiland ongegeneerd voorbijkomen. Ook als ik net iets aan een collega laat zien of in een druk koffietentje/de trein zit te werken. Dankjewel.

Maar goed, ik had al geklikt en nu ik toch al de lul was kon ik net zo goed even kijken wat deze bijzondere Loveborrel daadwerkelijk inhield. Met één oog dichtgeknepen gluurde ik naar de pagina waar ik op terecht was gekomen.

“Loveborrel 25+”
Daaronder een keurig rijtje van vier opsommingstekens:

– Ontmoet veel vrijgezellen
– Een knusse, gezellige locatie met hapjes
– Lekkere muziek. Ook leuk om een dansje op te doen!
– Volgende Loveborrel is altijd gratis

Stop right there. Misschien is de Loveborrel vergeten dat ik niet voor niets single ben. Dat ik zonder vijf/zes/zeven glaasjes wijn op te hebben niet zomaar even een “dansje” ga doen. En zeker niet met een wildvreemde vrijgezellige vrijgezel. Op onbestemde muziek. FYI: nadat ik de opsomming had gelezen en zwaar teleurgesteld vast heb moeten stellen dat over de hoeveelheid drank die ik mag nuttigen met geen woord wordt gerept, ben ik afgehaakt. Ja hallo Facebook, ik ben dan wel in de advertentieval getrapt, maar een feest zonder drank (in overvloed) is toch echt een brug te ver.

Ik hoop dat deze onbesuisde actie niet al te grote gevolgen heeft. Dat als Facebook toch zo stoer is om alles van me te weten, het ook in de gaten heeft dat ik niet zit te wachten op advertenties voor vrijgezellen. Een goede fles wijn in de aanbieding? Daar heb ik dan wel weer oren naar.

En jij? Ben jij een klikker of een snelle doorscroller?

PS: ontdekt tijdens het schrijven van deze blogpost:
– Vrijgezellenbrein is een woord.
– Tinderhartjes ook.
– Vrijgezellige niet.
– Ik ben al te lang vrijgezel(lig).