Warmtebouw

Het was tijd voor iets nieuws bij Warmtebouw, een succesvol klimaatinstallatiebedrijf uit Utrecht. Na een observatie en verschillende brainstormsessies bleek het imago van Warmtebouw niet te stroken met de kwaliteit die ze in huis hebben. Om dit te verbeteren, is er een geheel nieuwe huisstijl ontwikkeld. Deze huisstijl resulteerde uiteindelijk in ‘Handboek Soldaat’: een boek dat alle handvaten bevat voor de implementatie van het ‘nieuwe’ Warmtebouw.

WHAT WE DID
  • LOGO
  • BRANDING
  • PRINT DESIGN
  • WEB DESIGN
  • TYPOGRAFIE
  • KLEUREN

De basis voor het logo:

WARMTEBOUW. PUNT.

“Meer is er niet nodig. We weten wat we doen. We weten waar we goed in zijn.

 

Stoer en krachtig in z’n eenvoud.

 

Makkelijk in gebruik. Met een vriendelijk karakter. En herkenbaar zoals een keurmerk.

 

Want als Warmtebouw het heeft gemaakt, kun je erop vertrouwen dat het goed is.”

NAVY

De hoofdkleur van de nieuwe huisstijl, navy, maakt sinds 1748 deel uit van het officiersuniform van de Britse Royal Navy en staat voor trots, kracht & solidariteit.

briefpapier Warmtebouw grafisch ontwerp
DE BUSSEN

De bussen van Warmtebouw werden beschouwd als hét belangrijkste communicatiemiddel. Vol trots kregen we te horen dat de bussen op de weg zo herkenbaar zijn. Toch werd de stap gewaagd om de voertuigen van nieuwe bestickering te voorzien in de nieuwe ‘navy-stijl’. In combinatie met nieuwe kleding werd de nieuwe hijsstijl zo in alle lagen van het bedrijf doorgevoerd.

AANBESTEDING
ROSEWOOD HOTELS

Ook aanbestedingen behoren tot het communicatiepakket en vereist om die reden een eigen onderscheidende layout. Om extra indruk te maken bij de selectie voor de bouw van het prestigieuze Rosewood-hotel in Amsterdam is er door ons een compleet projectplan vormgegeven. Er is daarbij een krachtige combinatie gemaakt tussen de huisstijl van Warmtebouw en de stijlvolle sfeer van Rosewood.